Winkelmandje
Uw winkelmandje is op dit moment leeg

Veel gestelde vragen

  • Bestelling
  • Betaling & prijs
  • Verzending & Ontvangst
  • Retourzending
  • Garantie
  • Geluid & Techniek
  • Kerst

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Artikelen die u wilt bestellen voegt u aan uw winkelmandje toe door op het ikoon "toevoegen aan winkelmandje" te klikken. Nadat u alle artikelen die u wilt bestellen aan uw mandje heeft toegevoegd gaat u naar het "betalen" symbool en selecteert u de gewenste betaalwijze.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer uw bestelling nog niet is verzonden is het nog mogelijk uw bestelling te annuleren. Hiervoor meld u zich aan met uw accountgegevens, u gaat naar uw bestelling en u klikt op annuleren.

Let op! Wanneer u annuleert via e-mail dient u rekening te houden met een responstijd van 24 uur. Aangezien de meeste bestellingen over het algemeen binnen 24 uur na ontvangst van de betaling worden verzonden raden wij u dringend aan telefonisch contact met de service hotline op te nemen indien u wilt annuleren.

Waar moet ik aan denken als ik wil bestellen?

Zorg er a.u.b. voor dat uw aflever- en factuuradres correct zijn ingevuld wanneer u bestelt. Een onjuist of onvolledig adres kan de aflevering vertragen. Bij bestellingen die door een gespecialiseerde bezorgdienst worden afgeleverd is een telefoonnummer vereist. Verzending is alleen gegarandeerd wanneer volledige betaling is bevestigd via een derde partij (PayPal, Bill Safe, enz). Bestellingen waarbij voor "aflevering onder rembours" is gekozen krijgen met additionele kosten te maken.

Wat voor informatie aangaande mijzelf is nodig om een bestelling te kunnen plaatsen?

We hebben een e-mailadres nodig voor alle bestellingen die via onze webwinkel worden gedaan. Dit is noodzakelijk voor de verzending van de opdrachtbevestiging, ontvangst van betaling en verzendinformatie evenals de uiteindelijke factuur.

Let op! Hoewel niet vereist voor alle soorten bestellingen is een telefoonnummer ook hier aan te raden. Uw nummer wordt NIET doorgegeven aan derde partijen maar uitsluitend voor communicatie aangaande uw bestelling gebruikt.

Is mijn bestelling verzonden?

Wanneer uw bestelling is verzonden ontvangt u een bevestiging per e-mail met een link waarmee u uw bestelling onderweg kunt volgen. Hiermee kunt u elke dag controleren waar uw bestelling zich bevindt. Dit is tevens mogelijk via uw persoonlijke account.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Rechts bovenin op onze website vindt u de "Mijn Account" knop. Simpelweg hierop klikken. Er opent zich een menuscherm. U klikt op de "Nu registreren" knop en volgt de noodzakelijke stappen teneinde een account aan te maken.

Waar kan ik me aanmelden?

Rechts bovenin op onze website vindt u de "Mijn Account" knop. Simpelweg hierop klikken. Er opent zich een menuscherm. U klikt op de "Al klant? Nu aanmelden". Uw voert uw aanmeldgegevens in en gaat verder naar uw account.

Account beheren

Dit deel van uw online account bevat hulpmiddelen waarmee u uw bestellingen kunt beheren, inzien en volgen. Het voorziet u van specifieke verzendinformatie evenals opties waarmee u opnieuw een verzending van bepaalde artikelen kunt aanvragen.

  • Mijn Informatie: Beheer adres, wijzig wachtwoord, voer een nieuw e-mailadres in.
  • Mijn Bestellingen: Bekijk en beheer huidige en voorgaande bestellingen.
  • Contact: Retourzending, afleverstatus, hulp, e-mail, telefoon, zakelijk contact.
  • Afmelden

PayPal

Snel, veilig en makkelijk betalen met PayPal. Meldt u aan voor uw PayPal account of als gast. Voor meer informatie over PayPal, zie www.paypal.com.

Credit Card

Voor betalingen met uw kredietkaart voert u de 16-cijferige code in op de betaalpagina evenals de geldigheidsdatum en de 3-cijferige beveiligingscode. Het verschuldigde bedrag wordt via een derde partij, Skrill, van uw account afgeschreven. Hiervan ontvangt u een bevestiging. Voor bestellingen van meer dan € 300 is een kopie of schermafbeelding met een valide ID met foto van de kaarthouder vereist.

Bankoverboeking

U ontvangt een bevestiging van uw bestelling per e-mail. Onze bankgegevens worden hierop vermeld.

Bankgegevens Chal-Tec GmbH

Rekeninghouder:
Chal-Tec GmbH
Banknaam:
Hypo Vereinsbank
Rekeningnummer:
355986675
Bankcode:
10020890

IBAN:
DE91100208900355986675
BIC:
HYVEDEMM488

Aflevering onder rembours

Bij deze methode betaalt u het verschuldigde bedrag direct aan de postbode wanneer uw bestelling wordt afgeleverd. Let op dat additionele kosten voor deze transactie mogelijk zijn. Het verschuldigde bedrag mag niet hoger zijn dan € 500.

Is het veilig om met mijn credit card te betalen?

Uw kaartgegevens worden verwerkt middels SSL. Door deze hoge mate van beveiliging zijn kredietkaarten beschermd tegen misbruik.

Wat is inclusief bij het totaalbedrag?

BTW, verzend-/ transportkosten en het artikel/ de artikelen zelf.

De hoogte van de BTW en de kosten hangen af van de woonplaats van de klant. De BTW wordt berekend conform de van toepassing zijnde wetgeving.

VAT

Alle prijzen zijn inclusief 20% BTW.

Hoe kan ik een tegoedbon inwisselen?

U kunt een tegoedbon voor onze webwinkel in het winkelmandje al inwisselen maar ook in de stappen die volgen tot aan de betaling. Nadat uw de code heeft ingevuld bevestigt u deze door op de "inwisselen" knop te klikken.

  • Denkt u eraan dat bonnen alleen tegen goederen kunnen worden ingewisseld en geen betrekking hebben op verzendkosten.
  • Tegoedbonnen kunnen een minimum bestelbedrag vereisen, geldig zijn voor een specifiek productassortiment of aan tijd gebonden zijn om te kunnen worden ingewisseld.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Normaal gesproken wordt een bestelling de eerstvolgende werkdag na ontvangst van uw betaling verzonden. Denkt u eraan dat een bankoverboeking tot wel 5 dagen kan duren.

Naar welke landen levert u?

We leveren naar de meeste landen binnen de EU. Wanneer u op onze verzendinformatie klikt ziet u een lijst van alle landen waarnaar wij leveren evenals de individuele kosten voor levering naar deze landen.

Hoelang duurt het voordat mijn bestelling geleverd wordt?

De aflevering hangt normaal gesproken af van de ingeschakelde bezorgdienst.

UPS: 3-5 werkdagen. De ervaring leert dat bezorging binnen grootstedelijke gebieden circa 2-3 dagen duurt.

Transportdienst: Artikelen die op deze wijze worden geleverd doen hier circa 7-10 werkdagen over.
Wanneer uw bestelling is verzonden voorzien wij u van een trackingnummer waarmee u uw bestelling kunt volgen hetgeen ook mogelijk is via uw account.

U kunt de actuele status van uw bestelling oproepen via de volgende link:
Order Status

Met welke bezorgdienst is mijn bestelling verzonden?

Dit hangt af van het formaat en het soort goederen die uw bestelling bevat. We verzenden in ieder geval altijd op veiligste en snelst mogelijke manier.

Standaard bezorgdienst is UPS.

Kan ik contact opnemen met de bezorger?

Contactinformatie vindt u in de bevestiging die u per e-mail heeft gekregen nadat uw bestelling bij ons is vertrokken.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Eenmaal verzonden ontvangt u een bevestigende e-mail met een link naar het shipping tracking number. U kunt uw bestelling ook via uw account volgen.
Order Status

Mijn bestelling is nog niet aangekomen. Wat nu?

Controleer via het volgnummer waar uw bestelling zich bevindt. U kunt als alternatief ook contact opnemen met onze klantenservice of de bezorgdienst zelf.

Kan ik mijn pakket ook bij een verzamelstation laten afleveren?

Om het pakket af te laten leveren bij een verzamelstation moet het tussen 15x11x1 cm en 60x35x35 cm zijn..

Mijn pakket is beschadigd afgeleverd. Wat nu?

Wij raden u aan uw pakket altijd goed te controleren op externe schade voordat u het accepteert.

Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen. Wat nu?

We raden u aan uw volgnummer te controleren aangezien dit telkens geupdate wordt. Soms vervoert een bezorgdienst artikelen op verschillende wijze om logistieke redenen. Wanneer dit niet het geval is neemt u a.u.b. contact op met onze klantenservice.

Wat zijn de verzendkosten?

Alle verzendkosten worden weergegeven op de productaankooppagina wanneer u een bestemming buiten de UK selecteert. Let u erop dat verzendkosten altijd worden aangegeven voordat u de bestelling definitief maakt.

Is het mogelijk om te verzenden via Express Delivery?

Bij sommige artikelen is dit mogelijk. Dit wordt aangegeven op de artikelinformatiepagina. Let op dat express delivery niet mogelijk is op zaterdag of zondag.

Hoe kan ik een artikel terugsturen?

U kunt het artikel heel eenvoudig in 3 simpele stappen registeren middels onze retourenhulp! Maak gebruik van onze retourenhulp om gratis retourenlabels te krijgen:https://returns.chal-tec.com/.

Hiervoor heeft u uw factuur- en klantnummer nodig. U vindt deze informatie in de details van de actuele bestelling.

Wie is verantwoordelijk voor de kosten van het terug te zenden artikel?

Deze kosten nemen wij volledig van u over door u van vooruitbetaalde retourenlabels te voorzien. Maak gebruik van onze retourenhulp om deze gratis labels te krijgen: https://returns.chal-tec.com/.

Wanneer u het retour te zenden artikel heeft geregistreerd doen wij u per e-mail alle nodige informatie toekomen evenals een reeds gefrankeerde retourenlabel.

Hoelang duurt het voordat ik het bedrag terug ontvang?

Dit hangt af van de restitutiewijze maar is over het algemeen binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen geregeld.

Speciale dienst - grotere artikelen

Wanneer het artikel als vracht is geleverd gebeurt dit door een gespecialiseerde transporteur. Het transportbedrijf neemt vooraf contact met u op om afspraak voor aflevering te maken. Zorgt u er a.u.b. voor dat wij een correct telefoonnummer van u hebben.

Ik wil een artikel terugsturen. Wat moet ik hiervoor doen?

U kunt een artikel heel eenvoudig middels onze retourenhulp terugsturen via de volgende login:
https://returns.chal-tec.com/

Wij bieden een 30 dagen periode waarbinnen u uw artikel om welke reden dan ook mag terugsturen.

Mijn artikel is defect. Wat nu?

Registreer uw artikel via onze retourenhulp in 3 eenvoudige stappen!
https://returns.chal-tec.com/

Al de nodige informatie wordt u per e-mail toegestuurd.
Wanneer u nog vragen mocht hebben staan onze medewerkers u met plezier te woord.

Welke garantie biedt u?

Garantie is altijd een vrijwillige aanvullende service van de fabrikant. Als verkoper hebben wij in principe geen garantie op de artikelen die wij verkopen. Om garantieaanspraken veilig te stellen moet het verzoek rechtstreeks naar de fabrikant worden gestuurd.

Meestal vindt u ook in de documentatie die met het artikel wordt verzonden de benodigde informatie.

Wie houdt toezicht op het garantieproces?

Het garantieproces wordt bepaald en gecontroleerd door de fabrikant zelf.

Wat is de waarborg en welke rechten heb ik?

De waarborg is de wettelijke verplichting van de verkoper om binnen twee jaar na levering van een apparaat eventuele defecten te repareren of het te vervangen. In dit verband moet worden gewezen op de bewijslast conform § 476 BGB namelijk dat de koper na een periode van zes maanden het bewijs moet kunnen leveren dat het defect op het moment van aankoop al bestond.

Alle producten van Electronic Star worden nieuw verkocht en hebben een 2-jarige garantieperiode vanaf de aankoopdatum. In het onwaarschijnlijke geval dat uw product beschadigd of defect wordt geleverd neemt u a.u.b. binnen 48 uur contact met ons op en specificeert u het probleem.

Kan ik een laptop aansluiten op een PA systeem?

Ja. De beste verbinding tussen een PA systeem en een laptop komt tot stand door middel van een mixer/ audio splitter kabel. De mixer geeft meer controle over het geluid.

Wat is het verschil tussen een actieve en een passieve luidspreker?

Een actieve luidspreker heeft een geïntegreerde versterker terwijl een passieve luidspreker een externe versterker nodig heeft.

Kan ik meer dan 2 PA luidsprekers verbinden met een PA versterker?

Dit is mogelijk maar gebruik dezelfde luidsprekers en let op de impedantie en het Watt-vermogen van de luidsprekers. Verbindt de luidspreker met een enkel kanaal per versterker.

Kan ik meerdere luidsprekers en een subwoofer aansluiten op dezelfde PA versterker?

Dit raden wij niet aan. De subwoofer zorgt voor de lage frequenties. Een additioneel filter is noodzakelijk om de medium en hoge frequenties te verwijderen. We raden dringend aan in dit geval aanvullende versterkers in te zetten met een actieve crossover.

Waar heb ik een mixer voor nodig?

Wanneer het gaat om werken met live muziek is een mengpaneel een absolute must! Om met twee of meer instrumenten het best mogelijke geluid voor elkaar te krijgen zorgt een mixer ervoor dat de frequenties van elk individueel instrument niet overlappen of vastlopen. Hij helpt tevens om de vervorming te minimaliseren.

Hoeveel vermogen hebben mijn luidsprekers en versterker nodig voor mijn zaal?

  • 30-100 personen: 480 Watt RMS
  • 100-250 personen: 600 Watt RMS
  • 250-350 personen: 1000 Watt RMS
  • 350-500 personen: 1500 Watt RMS
  • 500-1000 personen: 2000 Watt RMS

Natuurlijk zijn er nog talrijke andere factoren waarmee rekening dient te worden gehouden zoals de afmetingen van de zaal, het soort evenement, of het een indoor of outdoor event is en welk genre muziek er zal worden gespeeld.

Kan ik een iPod aansluiten op de USB poort van mijn stereo-installatie?

Apple apparaten zijn voor synchronisatie via een USB kabel en niet voor het overdragen van muziek. Het apparaat kan via een 3,5 mm naar RCA kabel worden aangesloten op een HiFi systeem.

Werkt het docking station met mijn iPhone of iPod Touch?

Er zijn verschillende soorten stekkers voor luidsprekersystemen. Een voorbeeld hiervan zijn RCA (tulp- of cinchstekkers) of luidsprekerkabels (soms ook banaanstekker genoemd) voor kleinere systemen. In een wat professioneler systeem is het waarschijnlijker dat een XLR of Speakon wordt gebruikt. Dit type connectors is beschikbaar in een mannelijke en een vrouwelijke versie.

Wat voor soort luidsprekeraansluitingen zijn er?

Het signaal van een draaitafel is te zwak om op zichzelf staand te gebruiken, hetgeen betekent dat een pre-versteker (pre-amplifier) nodig is om het signaal te versterken. Wanneer geen pre-amp of phono input beschikbaar is op het apparaat kan de AUX input worden gebruikt.

Kan ik mijn draaitafel verbinden met een versteker?

Het signaal van een draaitafel is meestal dusdanig zwak dat het eerst moet worden versterkt. In dit geval is een pre-amplifier nodig. Wanneer het apparaat niet over een pre-versterker beschikt moet een externe worden aangesloten via de phono input.

Is er een grens aan het geheugen op mijn USB stick/ SD kaart om deze te kunnen gebruiken met mijn stereo of HiFi systeem?

Over het algemeen is een geheugen beschikbaar tot 16 GB. Bij een groter geheugen kan het gebeuren dat de playback snelheid hieronder lijdt. In dit geval zal het geluid haperen en de data meer tijd nodig hebben om te laden.

Wat voor apparatuur heb ik nodig om een surround sound te creëren?

Hiervoor heeft u een bronsignaal nodig (DVD speler, sound card) met een 5.1 audio output of een individuele terminal voor elke luidspreker en subwoofer.
Als alternatief kunt u ook een surround sound creëren door het 5.1 systeem te verbinden met een versterker met multi-channel verbindingen.

Hoe verbind ik een 5.1 geluidssysteem met mijn televisie?

Hiervoor verbindt u uw 5.1 systeem met een AV surround receiver met meerdere HDMI inputs en outputs.

Kan ik mijn laptop met een 5.1 surround systeem verbinden?

Wanneer geen 5.1 surround sound outputs beschikbaar zijn heeft u een externe geluidskaart met deze outputs nodig.

Hoe krijg ik een 5.1 surround sound van mijn PS4 of Xbox One?

U verbindt uw 5.1 systeem met een AV surround receiver met meerdere HDMI inputs en de console gebruikt een HDMI met de input op de AV receiver verbonden met de TV of projector met een HDMI.

Welke soorten projectors zijn er?

Er zijn veel verschillende soorten projectors. Deze verschillen qua beeldresolutie, geluid, breedte, contrast en de positie waarin de projector moet worden opgesteld. Hierdoor zijn er projectors die bijna uitsluitend voor zakelijke doeleinden worden gebruikt en anderen die beter zijn voor een thuisbioscoop.

Welke projector is de juiste voor mij?

Dit hangt volledig af van het beoogde gebruik. Wanneer u de beamer voor gaming wilt gebruiken heeft u een signaalfrequentie van 480Hz nodig. Wanneer u hem meer voor zakelijke doeleinden gebruikt heeft u een projector met een brede hoek nodig.

  • DLP projector: Voorziet in snelle bewegingen door een korte reactietijd.
  • LCD projector: Voorziet in een betere leesbaarheid door pixeldefinitie.
  • LED projector: Alleen bruikbaar in donkere vertrekken met een max. schermformaat van 1.50 m.

Is er een uitgebreide afkoelperiode gedurende de kerstperiode?

Ja. Alle aankopen vanaf 1 november hebben een uitgebreide cooling off periode tot maar liefst 31 januari.

Ik zou het bestelde artikel graag met een cadeaupapiertje ontvangen. Kan dat?

Helaas is dit niet mogelijk. In dit geval is het aan te raden uw bestelling op een alternatief adres te laten bezorgen.

Aanmelden
Voer hier a.u.b. uw e-mailadres in.
Minimaal 6 of meer tekens invoeren
Aanmelden
Voer hier a.u.b. uw e-mailadres in.
Minimaal 6 of meer tekens invoeren